Sluit

Groeistrategie

Groeistrategie

Terug naar overzicht

Wanneer een schip de haven verlaat heeft het een uitgestippelde route voor ogen. Dit geldt ook voor ondernemers. De wereld is echter in continue evolutie, waarbij het businessmodel van bij je opstart vaak achterhaald is op vandaag. Dit kan verregaande gevolgen hebben.

 

Denk je dat het allemaal niet zo snel zal gaan bij jouw onderneming? Nokia was dé referentie - denk maar aan de Noka 3310 -  in de jaren negentig in de snelgroeiende markt van mobiele telefoons. Ze realiseerden enorme winsten. De traditionele telefoons verloren echter snel hun marktwaarde bij de opkomst van de smartphones met touchscreen. De verkoopcijfers van Nokia vielen terug tot minder dan een kwart van hun omzet in hun topjaren. Kodak, de fiere markleider van fototoestellen, ging onderuit omdat ze niet geloofden in de digitale camera's.

 

Wil je dergelijke scenario's vermijden, dan dien je regelmatig je businessmodel te herevalueren. Another Vision helpt je hierbij. Meerdere actieplannen zijn hierbij mogelijk, zoals: 

  • ansoff-matrix
  • blue ocean strategy
  • business model canvas
  • lean-management
  • missie - visie bepalen
  • SWOT-analyse

Neem gerust contact! Een verkennend gesprek is alvast een goed begin.

Overtuigd?

Contacteer me voor een geheel vrijblijvend gesprek.

500+

Linkedin connecties

102

Instagram volgers

23

Nieuwsberichten